torstai 11. huhtikuuta 2019

JULKAISEMATTOMIA KUVIA














Okei! Viime postauksessa puhuin siitä, kuinka en löytänyt motivaatiotani enään mun lempi objektiivin rikkoutumisen jälkeen, niin rupesin sitten miettimään, että hetkinen mulla oli paljon kuvia jota en julkassu missään, ja jätin ne tonne salaiseen kansioon ulkosellekovalevylle. Olin editoinut kaikki kuvat, ja muistan kun editoin useita tunteja samoja kuvia, koska mikään ei vaan tuntunu oikealta. Sen jälkeen, jätin kuvat julkasematta ja pistin ne kansioon, jota en ajatellu aukasemman uudelleen, mutta ajattelin että tää olis mahtava aihe puhua täällä blogissa. 

Kun alotin aktiivisesti valokuvaamaan, niin ajattelin että haluan alkaa kuvaamaan aktiivisesti kukkia, ja sain tosi paljon vaikutteita muista valokuvaajista, ja lemppareina mulla oli erityisesti japanilaiset kukkakuvaajat. Vaaleat värit ja kukkalammet oli mulle pakkomielle, ja editoinkin mun kuvia lähinnä tietynlaisella kaavalla, joka oli Varjot 100+, Mustat 100+ kirkkaus 50+ jne.  Kaikki rupes lähinnä näyttämään samalta massalta, ja jotenkin se miellytti mun silmää. Sitten kun kaikki kukat rupes kuolemaan ja pimeä ruskeus laskeutui Suomen ylle, huomasin että kaikki se pohja työ ja ne tunnit oli mennyt hukkaan, sillä kaikki mitä olin oppinut ei millään sopinut karuun syksyyn/talveen. 

Mulla ei tullut instagrammiinkaan pitkään aikaan mitään ehdotuksia ihanista kukka pelloista, ja hempeistä unelmamaisemista. Rupesinkin heti talvella muovaamaan mun tyyliä talveen sopivaksi. Talven jälkeen sitten tuli taas aika, jollon ihmiset rupes postaillemaan niiden ihania kukka kuvia, ja näyttelemään ihania kuvia kirsikkapuista. En sitten oppinu millään, ja ajattelin että herranjestas nyt tiedän miten voin julkasta instagrammissa vaan kukkakuvia vuoden ympäri. Sitten aloin maratoonamalla ottamaan kuvia kukista. Ja sitten mun objektiivi meni hajalle ja jouduin ottamaan kaikki mun kuvat 70-300mm halppis objektiivilla, jolla nämä kaikki kuvat on otettu. Sitten paloinkin vähän loppuun, ja kukka kuvien katsominen melkeen oksetti ja inhotti. Mutta onneks pidin pienen tauon.

Mutta parasta oli koko hommassa se, että sain mahdollisuuden taas käyttää mun heräteostosta, eli tota 60 euron objektiivia. Kuvista huomaa myös laadullisesti, että kyseessä on halvempi objektiivi, sillä tarkennus on välillä siellä missä sattuu. Se johtui lähinnä siitä. että objektiivin tarkennus rinkula on hirvenän löysä, ja pienikin liike saa tarkennuksen erittäin ohi kohteen. Myös taustan bokeh, on sotkuisen näköinen. Silti otin sen vain kokeumuksena, ja yritin parhaani. Muutamasta kuvasta olinkin ylpeä, ja tajusin että tämmönen zoom objektiivi on erittäin hyvä esim. omenapuiden kuvaamisessa. 

Vaikka tarkoituksenani ei ollut tehdä uuttaa "halpa linssi, hyvä kuva " postausta, tajusin vasta kuvien laitto vaiheessa, että kaikki postauksen kuvat on otettu mun halppis linssillä, ja pakko myöntää, että haasteelta kuvien otto kyllä tuntui :D




MUTTA NYT! Laitoin koko sydämmeni tähän uuteen ulkoasuun! Mitä mieltä olet ulkoasusta?  
 Onko teillä toiveita mitä postauksia haluatte?
Onko kiinnostusta pancake objektiivin arvostelu postaukseen?




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

KEVÄT 2019

  HELSINKI     Eli alotan tästä Helsinki-Tallinna reissusta. En paljoa kuvia valitettavasti ottanut, sillä en halunnut kannella kam...