tiistai 2. tammikuuta 2018

Uusi vuosi 2018/ Tavoitteet tälle vuodelle ?

IMG_44772 IMG_4519IMG_4527IMG_4528 IMG_4529

Niin se vuosi taas meni. Nopeempaa kun autot kilparadalla. Mulla kuitenkin on ollut aivan mahtava vuosi ja toivon että teillä myös. Ensinnäkin oon niin paljon kehittynyt valokuvauksen saralla vuodessa, etten oo ikinä kehittyny näin paljoa. Viime vuonna alotin bloggaamisen ja aktiivisen sosiaalisen median käytön ja se on vaikuttanut paljon mun valokuvaamisiin. Varsinkin kun netistä löytyy niin paljon hyviä ohjeita oman tyylin luomiseen.

Viime vuonna tein myös isoja päätöksiä mun valokuvaus kaluston kanssa ja nyt oon kyllä ilonen että niin tein. Oon kokeillut niin monenlaisia tyylejä ja tapoja tänä vuonna, että kone on täyttynyt pelkistä kokeilluista. Mulle on tullu myös paljon itsevarmuutta ja nykyään kuvien julkaiseminen toisten näytille ei nolota melkein ollenkaan.

Mun tavoitteet tänävuonna on :
1. Saada ainakin yks valokuvauskeikka, josta saan rahaa.
2. Kehittyä viellä lisää
3. Kamera joka paikkaan
4. Haluun testata kaupunkivalokuvaamista
5. Haluun oppia piirtämään fani taidetta ja ottaa niistä kunnollisia kuvia :D

Nyt näistä ilotulitus kuvista. Otin kaikki nää kuvat mun tamronin 60mm objektiivilla. Luulin että se polttoväli on liian lyhyt. Viimeks kun kuvasin ilotulituksia, 70-300mm objektiivi oli liian pitkä, Joten tällä kertaa en halunnut riskeerata. Se riitti ihan hyvin, mutta pitempi polttoväli ois ehkä ollu parempi. Kaikki kuvat on otettu kamera kädessä, ilman minkäänlaista jalustaa. Mun kameran nopeus oli jotain 0"3  ja aukko oli automaatilla.

Me ei itte ammuttu mitään raketteja, vaan käytiin semmosissa paikoissa jossa niitä ammuttiin. Otin yhteen paikkaan vaan kameran mukaan, kun toisessa halusin kattoo koko shown omilla silmillä :D Käytiin nimittäin katsomassa meijän paikkakunnan varmaan isoin ilotulitus show ja uskon että vaikka olisin ottanu kameran mukaan, en ois voinu kuvata kun oltiin niin lähellä sitä tykitystä.

Mun on ihan pakko kiittää teitä lukijoita ! Kiitos ihanasta vuodesta ja ihanista kommenteista jota on aina ihan huikea  lukea ! 💗
Hyvää uuttavuotta ja toivottavasti tämä vuosi on yhtä mahtava!

IMG_4562

4 kommenttia:

  1. Erittäin kauniita kuvia!

    https://jasukuvaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Tosi kivoja kuvia! Sulla tais onnistua vähän paremmin ku mulla, mun 40mm meni liian lähelle ja kaikki ilotulitteet rajautu aika tiukasti. Muuten ne ois ollu ihan jees, mutten nähnyt tarkentaa, joten aika sumeiksi jäi... :D Noh, ehkä ens vuonna sitten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan sikana! Ja joo mulla tapahtu toi ihan sama viime kerralla :D Sitä ei sitten sen jälkeen auta muuta kun oottaa seuraavaa vuotta tai toivoa että jossain ois ilotulitteita :D

      Poista

KEVÄT 2019

  HELSINKI     Eli alotan tästä Helsinki-Tallinna reissusta. En paljoa kuvia valitettavasti ottanut, sillä en halunnut kannella kam...